mandag den 26. august 2013

Kirstens kage

Denne kage kan jeg ikke selv tage kredit for, jeg har fået opskriften af en kollega fra den børnehave jeg arbejder i. Den er helt fantastisk drømmekage agtig, men lige en tand bedre.
Håber i må nyde den! :-)

Dej
8 æg
600 g sukker
300 g smeltet smør/margarine
500 g mel
1 stang vanilje
6 tsk bagepulver
3 dl mælk

Fyld
300g smeltet smør/margarine
300g farin
1 dl mælk
4 dl havregryn
100 g hakket nødder efter eget valg

Tænd ovnen på 170 grader.
Pisk æg og sukker sammen, til en luftig æggesnaps.
Tilsæt kornene fra den flækket vanilje stang.
Rør mælken i æggesnapsen, og tilsæt det smeltet smør.
Bland mel og bagepulver sammen, og vend det der efter i.
Hæld dejen i en smurt bradepande og sæt den i ovnen i ca. 30 min.
Det er meget forskelligt fra ovn til ovn, hvor lang tid kagen skal have,
det afhænger også af hvor dyb en form du bruger.

Imens laver du fyldet.
Hak mandlerne, og bland dem med smeltet smør, farin, mælk og havregryn.

Så snart kagen er fast og den ikke hænger ved, når du stikker en kødnål i den,
er den klar til at blive taget ud.
Fyldet hældes på, og den bliver bagt i yderligere 5 min.
 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar