onsdag den 10. september 2014

Svampet chokoladekage i en kop :-)

Her kommer en opskrift der er lidt farlig (på den gode måde)! Det er super nemt og hurtigt, og så smager det rigtig godt. 

Det skal du bruge:
4 spsk mel
2 spsk kakao pulver
1/4 tsk. bagepulver
2 spsk sukker
et nip salt
5 spsk mælk
2 spsk olie
1 spsk nutella


Sådan gør du:

* Når jeg laver denne kage, bruger jeg præcise måleskeer, når mængderne er så små, skal der ikke ret meget til før kagen bliver gummiagtig/meget flydende. Et sæt måleskeer kan købes i bla. Tiger for 20 kr.
  • Find en kop/et krus der kan tåle at komme i mikroovnen. Koppen skal kunne rumme ca 3-4 dl.
  • Put alle de tørre ingredienser i koppen, og bland dem sammen med en gaffel.
  • Tilsæt her efter mæl og olie og bland til det er en ensartet masse. 
  • Tak en spsk. nutella og lad den dumpe ned i midten af koppen, der skal ikke røres rundt.
  • Sæt koppen i mikroovnen og giv den 1 min. og 10 sek. på fuld power. 
  • Husk der er forskel på mikroovne, så din kage skal måske have mere eller mindre. 
  • Nyd evt. kagen med vaniljeis :-)



7 kommentarer:

  1. Lækker Kage! Smager godt med Nutellaen! ;) Perfekt til Hverdags aftener.

    SvarSlet
  2. Fin kage, dog lidt gummiagtig :(

    SvarSlet
  3. Dum som jeg er glemte jeg bagepulver, og puttede for lidt sukker i.
    Dette gav dog kagen en lækker pandekage-agtig smag, så selvom du fejler lidt smager kagen stadigvæk dejligt!

    SvarSlet
  4. Jeg prøvede en gang til og fulgte opskriften.
    Blev, seriøst, helt rørt da jeg tog koppen ud af mikroovnen

    SvarSlet
  5. LÆKKER KAGE. De sidste 5 aftener i træk har jeg fået den, men lidt ekstra nutella i kage gør ikke noget dumt :D

    SvarSlet
  6. Jeg putter ikke nutella i kagen men den smager stadi godt

    SvarSlet
  7. Jeg fulgte opskriften & fremgangsmåden men den hævede ikke og var stadig sådan lidt "våd"

    SvarSlet